3 טיפים לבחירת קרמיקה למטבח שלכם

ניווט מהיר

בחירת חיפוי קרמיקה למטבח היא בחירה שצריכה להתבצע על פי גודלם של האריחים, על פי הגימור שלהם, העמידות ולא פחות חשוב – הקו העיצובי המנחה בחלל. על כן, רבים הם האנשים שמוצאים את עצמם מבולבלים לאור היצע האפשרויות הרחב בשוק שכן, במטרה לוודא כי אתם אכן ניחנים בפני בחירה מוצלחת, ריכזנו עבורכם למאמר הבא 3 טיפים שיעניקו לכם את האפשרות לבצע בחירה מוצלחת של קרמיקה למטבח שלכם.

 

תחילה, הבינו את סוג הקרמיקה למטבח שיתאים לצרכים האישיים שלכם

על מנת ליהנות ממטבח נוח, מעוצב ופונקציונלי, עליכם לבחור בחומרי גלם איכותיים וכן גם ברמת גימור גבוהה עבור כל האביזרים שנמצאים במטבח. החל מברזים למטבח עם צינור לצורך שטיפת כלים נוחה, ארונות מטבח מעץ מלא, מכשור מודרני, משטחי עבודה וחיפויים רחבים, גופי תאורה בהתאם לסגנון של החלל וכיוצא בכך. עליכם לזכור כי המטבח הוא החלל המרכזי ביותר בבית ולכן, עליו להיות נוח, פרקטי, מעוצב וקל לניקוי. כמו כן, מומלץ לתת את הדעת בעיקר לארונות המטבח ולחיפויים, בעוד כי החיפוי המומלץ ביותר בעידן המודרני של היום הוא חיפוי קרמיקה שכן, מדובר על חומר גלם שעונה על כל הדגשים החשובים. אם כך, כיצד בוחרת קרמיקה למטבח, ומה צריך לדעת טרם ההגעה אל מעמד הבחירה? 

1.חיפוי נוח וקל לניקוי – קרמיקה למטבח היא פופולרית מהסיבה הפשוטה שמדובר על חומר חזק ועמיד שכן, בניגוד לקרמיקה, חיפוי אבן טבעית מומלץ פחות מהסיבה הפשוטה שהוא הרבה יותר קשה ונוח לניקוי. עליכם לזכור כי במסגרת הפעילויות השונות במטבח, לא מעט נוזלים ניתזים לכל פינה, בין אם מדובר על שמן ובין אם מדובר על כל נוזל אחר. על כן, בעת בה חומר החיפוי עמיד יותר, כך למעשה מטלת הניקיון תהפוך לפשוטה יותר. 

2.גימור מט – בשונה מקרמיקה מבריקה, קרמיקה למטבח בגימור מט תעניק לחלל מראה חמים שמשתלב בעיקר בסגנון של מטבחים כפריים. אולם גימור מבריק מעניק מראה נקי, אך אפשר לומר בצורה חד משמעית כי מדובר על רמת גימור שמתאימה יותר לחלל כמו חדר האמבטיה מאשר למטבח. 

3.התאמת רובה לקרמיקה – כפי שאתם בוודאי כבר יודעים, ריצוף בקרמיקה מחייב שימוש ברובה, וכך למעשה גם כאשר מדובר על חיפוי קרמיקה למטבח. לכן, מומלץ לבחור בפוגות לא גדולות שלא יהיו גדולות מדי, בגוון שמתאים לקרמיקה, או לחילופין בגוון מנוגד על מנת ליצור ניגודיות עיצובית מרשימה. לקרמיקה בהירה לדוגמא, ניתן לשלב רובה אפורה שתאפשר הדגשה של הקווים שנמצאים בין אריחי הקרמיקה. כמו כן, רובה אפוקסית עדיפה מהסיבה הפשוטה שהיא אינה הופכת לצהובה יחד עם חלוף הזמן, בעוד כי היא עמידה במיוחד וקלה מאוד לניקוי.

קראו גם את אלו: