עבודות בגובה – כיצד ניתן לעמוד בתקנות הנדרשות? 

ניווט מהיר

במהלך חודש נובמבר בשנת 2008, נכנסה לתוקף תקנה חדשה באשר לעניין הבטיחות של עבודות בגובה בישראל. למעשה, תקנה זו קובעת את האופן בו יש לבצע עבודות בגובה בישראל ומסדירה את עניין משני הבטיחות שלהן, זאת בעוד כי תקנה זו גם מסבירה כיצד לבצע עבודות אלו וממה כדאי להימנע. חשוב מאוד להדגיש כי תקנה זו אינה מוגדרת בגדר רשות שכן, מדובר על תקנה מחייבת שחלה על כל המעסיקים והעובדים בתחום זה בישראל שכן, בהינתן מקרים בהם קבלן אינו שומר על תקנה זו הוא מסכן את עובדיו ועובר על החוק. אז מהן תקנות החוק כאשר מדובר על עבודות בגובה ואיך מיישמים אותן? בכתבה זו תמצאו את כל התשובות. 

 

תקנות החוק – מהן עבודות בגובה?

תקנות הבטיחות באשר לעבודה בגובה מגדירות באופן מדויק למדי מתי מלכתחילה עבודה נחשבת לעבודה בגובה, כך שהן מחייבות לעמוד בכל אותן דרישות הבטיחות עליהן התקנות מפרטות. למעשה, עובד שאינו מבצע משימה אשר משתייכת לקטגוריית עבודות בגובה אינו מחויב על פי חוק לעמוד באותן התקנות. אז מהי בעצם עבודה בגובה? ובכן, עבודה בגובה היא כל עבודה שבאחד השלבים שלה העובד עלול ליפול לעומק שעולה על 2 מטרים, לרבות עבודה שמתבצעת מעל משטח עבודה שלא מכיל גידור או מעקה תקני וכן גם עבודה שמצריכה הטייה של גוף האדם ביותר מ-45 מעלות מעבר למעקה או גדר של משטח העבודה. 

 

איך עומדים בתקנות הבטיחות?

על מנת לעמוד בתנאי הבטיחות של אותן תקנות שהוזכרו בכתבה זו, עליכם לוודא קודם לכן כי העובד שמבצע את עבודת הגובה עבר הסמכה מתאימה וכן גם כי הוא מצויד בכל הציוד הבטיחותי והאמצעים הנדרשים על מנת להבטיח כי יוכל לבצע את תפקידו מבלי לקחת סיכונים מיותרים. כמו כן, חשוב מאוד לציין כי חלק בלתי נפרד מהעניין הוא לבצע מעת לעת הדרכות עובדים שאמורות לרענן את כל עניין תקנות הבטיחות. במידה ותרצו לדעת עוד על הנושא המרתק של עבודות בגובה, תמיד מומלץ לבקר באתר alcon.

קראו גם את אלו:
רוצים לפרסם תוכן באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם

שתפו עם חברים
פופולרי באתר