בניית בית פרטי – אנשי המקצוע שתצטרכו ותפקידיהם

ניווט מהיר

 כל פרויקט בניית בית פרטי מתחלק לשני שלבים עיקריים – שלב התכנון, בו מעורבים האדריכל, המהנדס, יועץ החשמל, ושלב הביצוע בפועל, שגם בו מעורבים מספר אנשי מקצוע כמו קבלן איטום, חשמלאי, קבלן מיזוג אוויר וכדומה. אין זה משנה מהו היקף הפרויקט שלכם – הרי שעליכם לדעת איך לבצע את שני השלבים בצורה הטובה ביותר – ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. בכתבה זו, המומחים שלנו יסבירו לכם כל מה שצריך לדעת על בניית בית פרטי מ-א' ועד ת'. אז שנתחיל?

 

שלב התכנון

בדרך כלל, שלב התכנון במסגרת תהליך בניית בית פרטי מתנהל על ידי האדריכל – הוא בעצם איש המקצוע הראשון אשר נכנס לשלב התכנון, מאחר והוא פחות או יותר המתכנן הראשי של הפרויקט. במילים אחרות – זהו תפקידו הבלעדי של האדריכל לתאם את תוכניותיו עם אלו של שאר היועצים ואנשי המקצוע. אולם, חשוב להדגיש כי תפקידו של אדריכל רלוונטי רק כלפי החלק החיצוני של המבנה, ואילו האחריות על עיצוב הפנים היא כולה של המעצב אשר תבחרו לעבוד עימו.

 

 

תפקיד המהנדס

מהנדס הפרויקט שהוא בעצם קונסטרוקטור הוא איש המקצוע השני בחשיבותו מבין מתכנני הפרויקט, ותפקידו בעצם לתכנן את כל מרכיבי הקונסטרוקציה של המבנה. בדרך כלל, המהנדס יתחיל את עבודתו על ידי תכנון בסיס הבית, והוא יצטרך לשם כך דו"ח קרקע, שזהו בעצם דו"ח עליו אחראי יועץ הקרקע של הפרויקט. תפקיד הדו"ח הוא להנחות את המהנדס כיצד הוא אמור לבסס את בניית המבנה בהתאם לסוג האדמה בשטח הבנייה. 

 

בניית בית פרטי – תפקידו של יועץ קרקע

יועץ קרקע יערוך קידוחי ניסיון בשטח, שאחריהם הוא יפיק את הדו"ח שלו שהזכרנו קודם לכן. בדו"ח יהיה ניתן למצוא הוראות בסיס, הנחיות ושאר המלצות מטעם יועץ הקרקע שהמהנדס ושאר אנשי המקצוע איתם אתם עובדים על הפרויקט שלכם אמורים לקחת בחשבון במסגרת בניית בית פרטי.

 

איך בוחרים כל איש מקצוע?

אחרי שהצגנו לכם חלק מאנשי המקצוע החשובים שתצטרכו להיעזר בהם במסגרת פרויקט בניית בית פרטי, הגיע הזמן להבין איך בוחרים נכון כל איש מקצוע. ובכן, כמו בחירת כל נותן שירות אחר – גם כאן ניסיון משחק תפקיד משמעותי שכן, תמיד נרצה לעבוד אך ורק עם אנשי מקצוע מנוסים עם רזומה מרשים ועבר עשיר בתחום. על מנת למצוא אנשי מקצוע מנוסים עם מוניטין חיובי, כדאי מאוד לחפש אחר המלצות ברחבי הרשת. 

קראו גם את אלו:
רוצים לפרסם תוכן באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם

שתפו עם חברים
פופולרי באתר