השינוי בשילוט פנים

 

לפני למעלה מעשור, התחילה מגמת עיצוב פנים הוליסטי, שכללה שילוט פנים כיווני. בשיטת עיצוב זה ניתן לספק רמזים חזותיים המשולבים בעיצוב הפנים של המשרד, ותפיסת עיצוב זו הפכה לפופולארית עד היום.

העיצוב המודרני מאופיין בחללים, אך למרות היתרונות הברורים בשיטת עיצוב זו, היא עשויה לבלבל כשהיא מתבטאת במרכזי בריאות. חולים, מטפלים, חברים ובני משפחה חווים לחץ מיותר ובלבול במקומות פתוחים אלה. למרבית המזל, אנשי מקצוע במרכזים רפואיים מאמצים היום את חשיבות האמנות והמדע הכוללת התמצאות קולקטיבית במבנה המעוצב בתפיסה הנקראת 'עיצוב סביבתי גרפי'. מעצבים מבינים היום את חשיבות השילוט המשרדי לחללים אלו.

עיצוב פנים וחוץ

מבחינה היסטורית, הצורך בהתמצאות במרכזי בריאות מובן מאליו, אך פיתוח ויישום שיטות טובות יותר של ניווט אינו ברור במקומות רבים. שילוט פנים כרוך בתקציב, אך לעיתים קרובות מידי קיים ניתוק בולט בין שלטי פנים, שלטי חוץ והמותג של החברה.

שלטי החוץ השתנו, ומעט מאוד נעשה כדי להתאימם ולעדכנם כך שיתאימו לשילוט הפנים. השילוט וסוג העיצוב הגרפי הם הנפגעים העיקריים בקרב בין הוצאות המימון והוצאות התפעול. במרכזים רפואיים רבים תכנית כלכלית ולוגיסטית מקיפה היא המכריעה, ושילוט גנרי נראה כאפשרות המעשית היחידה.

אתגרי העיצוב

הנהלות בתי חולים התחילו להכיר בחשיבות אסטרטגיית שיווק מתואמת, הכוללת מאמצי מיתוג ואינטגרציה של מידע אלקטרוני ושלטים גרפיים כתובים. שילוט, אמנות, באנרים ועזרי כיוונים אחרים המפנים קהל לכיוון אזורי קבלת שירותים אישיים לבין אזורים ציבוריים נוספו לעיצוב הפנים, ומעצבים פיתחו עבודות שפורסמו בסביבות ריפוי בהתאם למושגי עיצוב מבוססים על הצורך של צוות העובדים בשילוב עם קהל המבקרים.

אדריכלים ומעצבי פנים מאמינים כיום כעובדה מוכת שעיצוב פנים במקומות ציבוריים צריך לשקף שביעות רצון של קהל היעד. בהתאם לתפיסה זו הם מאמצים גישות עיצוב ומבצעים תכניות טובות המשפרות את המקום.

בנוסף, אנשי מקצוע במרכזי בריאות למדו איך להטביע עקרונות ארכיטקטוניים, והפתרון כבר אינו תלוי יותר בשלטים שלעיתים קרובות מבלבלים את המבקרים, אלא הם יוצרים תרבות גרפית שבה המבקרים והמטופלים יכולים באופן אינטואיטיבי לנווט תוך הצבת דגש על אביזרי עיצוב יפים ופינות מעוצבות היטב בכל החלל.

פיתוח מערכות עיצוב

עם ההתגברות על אתגרים אלו, מעצבים מאמצים גישת עיצוב הכוללת את המדע החדש, וחלק מהמעצבים משלבים את המידע במקומות ציבוריים כחלק משלב תכניות הפרויקט שלהם. מעצבים מבינים כי חשוב מאוד לעצב חלל הכולל היבטים המתרכזים בערך של פרויקט אחד בכל פעם, בהתאם לדרישות הלקוחות שלהם. יצרני שילוט פיתחו מערכות חדשות המשתלבות בקלות רבה יותר בתפיסת עיצוב זו.

ראוי לציין כי מעצבים לקחו תפקיד מנהיגותי בפיתוח פתרונות עבודה טובים יותר, בשיתוף פעולה עם מעצבים גרפיים סביבתיים, יועצים אמנותיים ויצרני שילוט. הצבעים האחידים הסטנדרטיים הוחלפו בצורות וסגנונות נועזים ומרתקים. הטקסט השתנה לתערובת סגנונות גופן וצורות כתב. אמנות, רהיטים ואביזרי עיצוב משולבים יחד כדי להעניק פתרון שלם ומלא.

בנוסף כדאי לקרוא על:

 

שלטים במשמעות רוחנית – השפעת עיצוב השלטים על הרגשות

עיצוב פנים – טרנדים חדשים